Tista Senter nominert som årets kjøpesenter 2015

Tista Senter ble i august nominert som en av tre kandidater til årets kjøpesenter 2015 av NCSC side ved side av Strømmen Storsenter og Sartor Storsenter i Bergen. Kåringen går av stabelen i Bergen oktober. 
 
Publisert: 18.09.2015Del:
tista
Tista Senter har siden revitaliseringen i 2013 etablert seg som et viktig handelspunkt i Halden. 

Dette er juryens begrunnelse: 
 
Tista senter har økt handel til tross for sterkt press fra grensehandel og andre Østfold-byer, en bragd årets jury er sterkt imponert over.Beliggenheten med tilknytning til vannet og bevaringsverdig bygningsmasse gjør Tista til et svært sjarmerende senter.

Tista har gjennomgått en utbygging og vellykket ”ansiktsløftning”, og fremstår etter dette som en harmonisk integrert del av en ny bydel.Senteret fikk byggeskikkpris i 1997 for sin sjøbodstil.
Innvendig ser det ut som et moderne "storbysenter", med et bølgende tak, gode løsninger for innslag av naturlig lys og en enkelhet som gir hele senteret et svært behagelig uttrykk.
En forskyvning av bydelen, og positivt samarbeid med omkringliggende eiendommer, har gjort området til en enda viktigere møteplass både for Haldenserne og tilreisende til Halden.

Området og ledelse preges av en sterk vilje til samarbeid og senteret spiller en sentral rolle i pågående utvikling av ny handelspark. Tista senter samarbeider også godt med resten av Haldens butikker med store
aktiviteter i sentrum; Barnas dag, Haldendagen, Høstmarked, Julegateåpning og lignende. Halden som by opplever at alle får igjen for at handelstanden står sammen, og sammen har de klart å ta
kunden hjem på tross av massiv grensehandel og lekkasje til de andre Østfold-byene.

Hyppig tilbys varierte aktiviteter for hele familien, og senteret er en naturlig møteplass for byens borgere, samt en arena for andre tiltak som behøver eksponering. Tista senter viser stort
samfunnsansvar med rikelig støtte til lokale lag og foreninger. Trivselen blant kunder og ansatte er stor. Ledelsen har et tydelig fokus på å motivere ansatte i butikkene til økt salg, påfyll av kompetanse
innen salg og service gjennom motiverende seminarer, foredrag, oppgaver, tester og treningsopplegg via Scala-skolen og Mystery Shopper.

Tista senter er synlig på nesten alle områder i lokalmiljøet; avis, magasin, Facebook, web, kino, arenareklame på fotballbaner og idrettshaller, småannonser hos idrettslag, store aktiviteter sammen
med HTH/ HKH elitelag i håndball, utvendige boards/beachflagg etc. I tillegg utvider de stadig markedsføringen til kjøpegruppen på utsiden av kommunegrensen. Det legges vekt på aktiviteter for
alle aldersgrupper og de jobber kontinuerlig med å videreutvikle eksisterende kampanjer og aktiviteter, samtidig som det etableres nye.

Tista senter ønsker å skape engasjement hos kunden.
 

Relaterte nyheter

/nyhetssaker/Tista_n%C3%A6ringspris/Britt_Tista.jpg

Tista Senter fikk ærespris innen næring i Halden

Tista Senter mottok Sparebankstiftelsen Haldens ærespris innen næring. Prisen ble delt ut av banksjef Tom Willy Prangerød

/kj%C3%B8pesentre/tistasenter/dscf6050.jpg

Sterkt 1. halvår for Tista Senter


Halden Arbeiderblad omtaler i dag Tista Senter sin fortsatt sterke omsetningsøkning.
Tross den trege våren har sommeren vært en sterk på Tista som er en feriedestinasjon for sommerturister.
 

/kj%C3%B8pesentre/tistasenter/dscf1152.jpg

Liten og lykkelig

Scala Retail Property klatrer stadig oppover i kjøpesenterbransjen. I fjor var veksten på 14.3 prosent!

Meld deg på vårt nyhetsbrev:

UTVIKLING  ·  REVITALISERING  ·  RE-STRUKTURERING  ·  FORVALTNING
Scala Retail Property AS  ·  (+47) 22419000  ·  mail@scalaproperty.no

Informasjonskapsler / Cookies
Personvernerklæring